Een behandeling pedicure Heerhugowaard bij Sascha’s pedicurepraktijk is een complete verzorging van uw voeten en kan klachten verhelpen/voorkomen.

Pedicure Heerhugowaard BASIS

Behandeling waarbij hieronder genoemde handelingen worden verricht:

• Desinfecteren van de voeten
  • Knippen van de teennagels
  • Behandelen ingroeiende teennagels en/of verdikte teennagels
  • Reinigen van de nagelomgeving
  • Verwijderen van overtollig eelt en/of likdoorns
  • Behandelen van eventuele kloven
  • Inmasseren van voetencréme

Pedicure Heerhugowaard KORT

Behandeling waarbij één van de hieronder genoemde handelingen wordt verricht:

• Verwijderen van likdoorn
  • Knippen van de teennagels
  • Behandelen ingroeiende teennagel
  • Behandelen verdikte teennagels
  • Behandelen van kloven
Toelichting genoemde voet aandoeningen:

Eelt
Eelt ontstaat door druk en wrijving. Aanmaak van eelt is een natuurlijke reactie van de huid. Doordat eelt ontstaat op plekken waar veel druk wordt uitgeoefend, wordt de onderliggende huid beschermd; een uitstekend, volkomen natuurlijk, verdedigingsmechanisme. Overmatig eelt aan de voeten kan aanleiding geven tot vervelende klachten (pijn, kloven, likdoorns). Daarnaast ziet een laag eelt aan de voet er minder verzorgd uit. De pedicure kan het overtollig eelt professioneel voor u verwijderen.

Likdoorn
Een likdoorn is een eeltplek die in de kern naar binnen groeit. De eeltgroei wordt door de huid bevorderd om de weke delen te beschermen. Als de eeltgroei gaat woekeren kan er een eeltpit of likdoorn ontstaan. Vaak ontstaat deze likdoorn door voetafwijkingen of drukpunten in de schoen. Ook bij overgewicht kan er snel te veel belasting op de voet ontstaan waardoor er  meer eeltvorming ontstaat.

Ingroeiende teennagel
Ingroeiende nagels zijn nagels waarvan de hoeken te dicht op de huid zitten waardoor irritatie ontstaat. De ingroeiende nagel kan in het zachte weefsel van de nagelwal binnen dringen en voor een onsteking zorgen. Oorzaken van ingroeiende nagels:

• Aangeboren nagelvorm
  • Schoenen
  • Standsverandering van de voet en/of tenen
  • Verkeerd knippen

Verdikte teennagel
Een dikke nagel, soms met verkleuring, wordt veroorzaakt door  verkeerde groei. Dit wordt een hypertrofische nagel genoemd, wat wil zeggen dat er te hard gewerkt wordt vanuit de nagelwortel waardoor de nagel dik wordt. De pedicure kan voor u de verdikte nagel weer dun frezen.

Kloven
Kloven zijn barsten en/of scheuren in droge huid, in hard eelt zoals bijvoorbeeld in de eeltrand bij hielen, of in een vochtige huid tussen tenen. Kloven kunnen diep, pijnlijk zijn en gaan ontsteken. Na een behandeling zal de pedicure u voorzien van advies en richtlijnen om de huid intensief te verzorgen.

Heeft u last van hierboven genoemde aandoeningen boek een behandeling Pedicure Heerhugowaard bij Sascha’s pedicurepraktijk.